Jednym z podstawowych narzędzi uzyskiwania zysków jest oczywiście sprzedaż. Największe znaczenie dla ekonomii ma zaś sprzedaż detaliczna, ponieważ to w niej widać wszystkie zjawiska związane z podziałem dóbr i manipulacją przy ich dystrybucji. A to przecież jest przedmiotem ekonomicznego ujęcia świata pod każdym względem i warto sobie z tej sprawy z całą pewnością zdać sprawę. Okazuje się bowiem, że sprzedaż nie jest dziś działaniem czystym, ani też prostym w ocenie moralnej. Przy przekonywaniu klientów do zakupu tego, czy też innego towaru bowiem, stosuje się różnego rodzaju techniki manipulacyjne, których zadaniem jest przekonanie nas do zakupu takiego, a nie innego elementu. Możliwości są więc w tym wypadku naprawdę spore i warto się im przyjrzeć bliżej. Szczególnie, że podstawowe techniki manipulacyjne, które powiązane są z tym tematem są dość proste i wykorzystać je może każdy. Ot, choćby dodanie napisu „promocja” przy metce na towarze. Okazać się może w rzeczywistości, że żadnej promocji tak naprawdę nie ma, a my borykać się możemy z różnymi kłopotami w tym zakresie. Jeśli więc oczekujemy najlepszych możliwych rozwiązań, to na pewno warto się przyjrzeć temu, jak jesteśmy przekonywani do zakupów.