Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej ma swoje plusy i minusy. Zaletą i jednocześnie wadą jest to, że sami o wszystkim decydujemy. Przedsiębiorca, który nie zatrudnia pracowników jest więc zdany na siebie. Ilość zadań do wykonania każdego dnia nawet w małej firmie jest ogromna. To właśnie dlatego przedsiębiorca musi być bardzo dobrze zorganizowany. Inaczej będzie pracował bardzo dużo a jego zarobki nie będą satysfakcjonujące. Kluczem jest planowanie. Dzień wcześniej należy ustalić plan na kolejny dzień. Warto wszystko zapisywać bo przy tym natłoku zadań można coś ważnego przeoczyć. Z rana, gdy nasz umysł pracuje najlepiej staramy się robić rzeczy najtrudniejsze. Generalnie lista powinna być ułożona według stopnia ważności i pilności. Jeśli mamy reklamację bardzo zdenerwowanego klienta to należy ja załatwić od razu mimo, że nie mamy z tego tytułu zysku a wręcz stratę. Przedsiębiorca musi być w pełni skupiony na swoich zadaniach dlatego należy unikać wszelkich rozpraszaczy. Gdy mamy zadania do wykonania to nie przeglądamy stron rozrywkowych, nie wchodzimy na media społecznościowe i nie rozmawiamy prywatnie przez telefon. Oczywiście w pracy powinny być przerwy ale możliwie krótkie. Należy też pamiętać o grupowaniu zadań by nie tracić czasu. Jeśli jedziemy do banku a po sąsiedzku jest urząd skarbowy to załatwiamy ważne sprawy za jednym zamachem. Przedsiębiorca musi umieć przewidywać i reagować od razu po wystąpieniu problemu.

www.szafamamy.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here