Czy reklamy nam zagrażają

Z wszelakiej maści mediów korzystamy wszyscy praktycznie każdego dnia, chyba, że nie posiadamy aktualnie takiej możliwości, aby skorzystać z Internetu, posłuchać radia czy też pooglądać telewizji. Jeśli jednak taką możliwość już będziemy mieć, to na pewno z niej skorzystamy i odsłuchamy audycji radiowej lub spędzimy kilka godzin na Internecie. Nie zdajemy sobie jednak bardzo często sprawy z tego, że media to nie tylko rozrywka i potrzebne informacje, ale również zagrożenie. Przykładem może być chociażby królująca w mediach reklama.

Zdajemy sobie sprawę z zalet i korzyści, jakie z niej wypływają, ale nie możemy też zamknąć się w świecie zalet i musimy uzmysłowić sobie, że reklama może nieść ze sobą również zagrożenia. Jakie. Pierwszym z nich jest oczywiście wprowadzanie w błąd odbiorców. Reklama nie zawsze przekazuje nam informacje prawdziwe, a jej twórcy niejednokrotnie chcą nas po prostu zmanipulować widzów, aby skorzystali z danych usług lub kupili dany produkt. Po drugie, bloki reklamowe mogą także wzbudzać nadmierne potrzeby konsumpcyjne i wyrabiać swego rodzaju obojętność na przekaz społeczny. Największym zagrożeniem jest jednak manipulacja widzów i ich niejednokrotne okłamywanie.

www.adpublica.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here