Co jeść na kolacje, aby schudnąć?

0
158

Dietetyczną kolację powinna charakteryzować lekkość. Może składać się z warzyw, chudego mięsa bądź ryby. Dodatkowo można zjeść pieczywo, makaron pełnoziarnisty czy kasze lub ryż. Zdrowa kolacja to bardzo ważny posiłek, który powinniśmy uwzględnić w naszym grafiku ok. 2-3 godziny przed snem. Jedzenie kolacji to zapobieganie nocnemu objadaniu, które może prowadzić do otyłości.

Zdrowa kolacja

Dla niektórych osób kolacja jest najważniejszym, a czasem nawet jedynym posiłkiem w ciągu dnia. Po powrocie z uczelni czy pracy lubimy zjeść tłusto, słodko i dużo. Jednak to na pewno nie jest zdrowe dla naszego organizmu. W ciągu dnia powinniśmy regularnie spożywać 4-5 posiłków, które nie doprowadzą do wilczego głodu, objawiającego się objadaniem w porze kolacji. Kolacja jest potrzebna, jednak zdrowa, lekka i dietetyczna. O wieczornym posiłku nie mogą zapomnieć osoby zestresowane i zmęczone, gdyż głód potęguje objawy stresu.

Dietetyczna kolacja według optymalnego rozłożenia kalorii, powinna stanowić 20% wartości energetycznej diety. Nie może w niej zabraknąć produktów białkowych, warzyw, ale tylko tych, które nie wzdymają oraz produktów zbożowych pełnoziarnistych. Kolacja to nie jest odpowiednia pora, aby zajadać się tłustymi daniami, fast foodami, słodkimi przekąskami czy owocami. Na kolację sprawdzą się sałatki ze świeżych warzy i kurczaka, ale można też ugotować coś na ciepło.

Co zjeść na kolację, by było zdrowo i pożywnie?

Wieczór to nie jest pora, w której potrzebujemy dużo energii. Warto więc postawić na lekkie i niskokaloryczne potrawy, najlepiej posiadające nie więcej niż 250 kcal. Z pewnością zyska na tym nie tylko figura, ale również zdrowie. W kolacyjnym menu musi znaleźć się pełnoziarniste pieczywo, chudy nabiał w postaci twarogu, kefiru, jogurtu naturalnego oraz sycące gatunki mięs czy ryby morskie. Warzywa to niezbędnik podczas kolacji, jednak powinniśmy stawiać na te o niskim indeksie glikemiczny. Odpowiednie połączenie tych wszystkich produktów da nam lekką, sycącą, niewzdymającą kolację, która pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie.

Czego unikać podczas kolacji?

Komponując zdrową i lekką kolację, warto unikać tłustych dań mięsnych, fast foodów, frytek i pizzy. Tego typu dania sprzyjają nadwadze, a zjedzone na noc mają podwójnie negatywne działanie. Przed snem należy unikać także słodkich przekąsek, które są bogate w cukry proste. Gwałtownie podnoszą poziom glukozy we krwi, co sprzyja nocnemu podjadaniu.

Dobrze zbilansowana dieta musi uwzględniać lekką kolację, która będzie apetycznym zwieńczeniem dnia. Nie każdy ma jednak czas oraz chęci, by po powrocie z pracy przygotowywać zdrowy posiłek. Doskonałym wyjściem może okazać się catering dietetyczny Katowice, który nie tylko pozwoli zjeść nam zdrową kolację, ale także zapewni resztę posiłków zjadanych w ciągu dnia. Dieta odchudzająca to alternatywa samodzielnego gotowania, robienia zakupów i liczenia kalorii na każdą kieszeń, która dba nie tylko o nasze żołądki, ale także o  sylwetkę, zdrowie i samopoczucie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here